نقد و بررسي اتوبوس هاي اسكانيا

۸۹ بازديد

سفر زميني يكي از لذت بخش ترين نوع سفرهاست كه در چند سال اخير با توجه به صنعت گردشگري و حمل و نقلي كشورمان رايج تر شده است. بسياري از مردم توانايي سفر با هواپيما و خريد بليط هواپيمايي را ندارند! و معمولا يا قطار و يا اتوبوس را براي سفر انتخاب مي كنند. در اينكه قيمت بليط اتوبوس، تا حدودي كمتر از قيمت بليط ساير وسايل حمل و نقلي است شكي نيست. اما نمي توان گفت كه به صرفه بودن هزينه هاي سفر با اتوبوس سبب مي شود تا كيفيت سفر و يا حمل و نقل جاده اي كاهش يابد!

بسياري از مردم هنوز هم تصورشان از اتوبوس، همان اتوبوس هاي قديمي و زهوار در رفته اي است كه صندلي هايي پاره پوره و به درد نخور داشتند كه حتي آدم رغبت نمي كرد كه بر روي شان بنشيند چه برسد به اينكه يك مسافت طولاني هم با آن طي نمود! اما بايد بگوييم اگر شما هم جزء همين دسته از افراد هستيد، بهتر است سري بعد كه قصد سفر به تهران يا هر شهر ديگري را داشتيد، به يكي از آژانس هاي مسافرتي يا سايت هاي فروش بليط مراجعه نموده و با خريد بليط اتوبوس تهران، يك سفر با اتوبوس را تجربه كنيد تا متوجه شويد خبري از آن اتوبوس ها نيست!

سال هاست اتوبوس هايي وارد ايران شده اند كه داراي امكانات بي نظيري مي باشند. برخي از اين اتوبوس ها داراي خدمات وي آي پي بوده و برخي ديگر با اينكه وي آي پي نيستند، به گونه اي طراحي شده اند كه راحتي سفر با آن ها همانند راحتي سفر با اتوبوس هاي وي آي پي است. اگر جزء آن دسته از افرادي باشيد كه مدام در حال سفر هستند و يا حداقل سفر يكي از برنامه هاي مهم زندگي تان است، بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه شناخت انواع اتوبوس هايي كه در ناوگان هاي مسافربري زميني فعاليت مي كنند بسيار اهميت دارد. يكي از اين اتوبوس ها كه مورد استفاده بسياري از شركت هاي مسافربري قرار مي گيرد، اتوبوس اسكانيا است. در ادامه به معرفي و بررسي اين مدل از اتوبوس ها خواهيم پرداخت.

اسكانيا ۴۲۱۲ با اتاق مارال نسخه به‌روزشده اسكانيا كلاسيك بود كه هم‌اكنون يكي از مهم‌ترين وسيله‌هاي نقليه حمل و نقل مسافرين ايران را تشكيل مي‌دهد. اين خودرو با تكيه بر ويژگي‌هايي همچون اتاق زيبا، امكانات رفاهي متعدد، شتاب و كشش خوب و گستردگي خدمات، فروش فوق‌العاده‌اي را تجربه كرد و به انتخاب اول رانندگان در سراسر كشور تبديل شد. توليد رقيب ناكام اين خودرو يعني ولوو B9R از سال ۹۲ متوقف شد و به اسكانيا مارال كمك كرد تا بدون مشكل به يكه‌تازي در بازار ادامه دهد.

با وجود عرضه اتاق جديد از اسكانيا ۴۲۱۲ موسوم به اسكانيا درسا، همچنان مارال مورد توجه رانندگان قرار داشته و به همين دليل توليد آن همچنان ادامه دارد. شركت عقاب افشان در نمايشگاه حمل و نقل اخير از نمونه جديد اسكانيا مارال با استاندارد آلايندگي يورو ۵ رونمايي كرد كه اميد مي‌رود به تدريج جايگزين اتوبوس‌هاي قديمي با استاندارد آلايندگي يورو ۳ شود.

https://www.ilna.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/867452-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.