5 نياز اساسي و مهم همه زوجين

۷۶ بازديد

پنج نياز اساسي داريم و وجود آنها براي مردها و زنان فرقي نمي‌كند. شايد من به اندازه‌اي زياد به قدرت نياز داشته باشم، اما نياز فرد ديگري به قدرت خيلي كمتر از من باشد ؛همه افراد به هر حال اين نياز را دارند، فقط ممكن است مقدار آن در هر كدام فرق كند.

 

پيامبر (ص) با آن همه مناجات و جايگاهي كه داشت و رحمت‌اللعالمين بود باز هم مناجات مي‌كرد و به دعا علاقمند بود، اما كسي مثل بايزد بسطامي با كمترين مناجات به درجه اوج مي‌رسيد، چون هر كدام از اين افراد ظرف وجودي خود را داشتند.

 

بنابراين همه افراد مثل يكديگر نيستند. پنج نياز اساسي داريم كه در همه افراد يكسان است. اول ميل به آزادي است. اينكه بتواني خودت تصميم‌گير زندگي‌ات باشي. دوم ميل به قدرت. اينكه به تو امر و نهي نشود و قدرت انتخاب داشته باشي. سوم بقا، در بحث بقا ماديات مطرح است؛كار،مسكن ، مسايل جنسي و ...، چهارم تفريح است. هر كسي نيازها و علايقي دارد كه از كودكي همراه او بوده است. پنجم ميل به عشق و محبت است. اين ميل در هر كسي متفاوت است. وقتي افراد تست سازگاري بدهند از ميزان وجود اين نيازها در طرف مقابل‌شان آگاه مي‌شوند.

 

 

اين پنج اصل مهم‌ترين مواردي هستند كه در حال حاضر در بحث مشاوره قبل از ازدواج روي آنها كار مي‌كنيم. بررسي مي‌كنيم كه افراد دراين زمينه‌ها در چه جايگاهي هستند و آيا در آينده دچار مشكل مي‌شوند يا نه.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.