سفر رويايي با قطار

۱۲۹ بازديد

سفر هاي رويايي با قطار 

ترن دلا ليبرتاد، اكوادور

قطار آزاديِ اكوادور از شهرهاي اُكتاوالو، ايبارا و ساليناس در شمال اكوادور عبور مي‌كند. ريل تازه بازسازي شده آن از ميان دره كوتا عبور كرده و راه خود را به از بين برآمدگي‌هاي كوه‌ها هموار مي‌كند. پل‌هاي زيبايي كه مو را بر تن آدم سيخ مي‌كند و تونل‌هاي طويلي كه هيجان خاصي دارند. خود قطار نيز يك ميراث است. يك موتور ديزلي نقره‌اي واگن‌هاي چوبي قرمز را مي‌كشد.

قيمت بليت: تور يك‌روزه حدود 30 پوند

(تصاوير) 10 سفر رويايي با قطار
 

جاسپر به پرنس روپرت

مسافران قطار اين مسير از مناظر زيباي پارك ملي جاسپر، كوه‌هاي راكي كانادا و سواحل اقيانوس آرام لذت مي‌برند. سفري دو روزه كه مسافران شب را در شهر پرنس جرج توقف مي‌كنند. در ماه‌هاي شلوغ سال مانند ماه سپتامبر، واگن‌هاي مخصوص گردشگران نيز به آن اضافه مي‌شوند. پنجره‌هاي بزرگ و صندلي‌هاي راحت و وعده‌هاي غذايي ويژه از خصوصيات آن واگن‌ها است. چشم‌اندازهاي طبيعي از داخل آن واگن‌ها واقعا زيباتر است.

قيمت بليت:  يك‌طرفه از 70 پوند

(تصاوير) 10 سفر رويايي با قطار


ماجراجويي در بيابان‌هاي استراليا

سرويسي كه دو هفته يك بار مسافت 1325 كيلومتري را طي مي‌كند. اين سرويس Spirit of the Outback ناميده مي‌شود و از ميان بيابان‌هاي كوئينزلند، كوه‌ها، دشت‌ها و كنار سواحل عبور مي‌كند. مبدا آن بريسبن است و از راكهمپتون به مقصد خود يعني لانگريچ مي‌رسد. اين سفر 24 ساعت به طول مي‌انجامد و در سال 1993 راه‌اندازي شده است.

قيمت بليت:
  يك‌طرفه از 78 پوند

(تصاوير) 10 سفر رويايي با قطار


دين له بِن، فرانسه

مسير سه‌ساعته نيس به دين در جنوب فرانسه از ميان كوه‌ها و از كنار رودهاي خروشان عبور مي‌كند. اين ريل 151 كيلومتري از اواخر قرن نوزده راه افتاد. در مجموع 27 تونل در مسير آن وجود دارد كه طولاني‌ترين آن 3.5 كيلومتر است. ايستگاه‌هاي بين راهي نيز مسير Digne-les-Bains كوچك بوده و با گل و گياه تزئين شده‌اند.

قيمت بليت: 17 پوند براي هر بزرگسال

(تصاوير) 10 سفر رويايي با قطار


بلگراد به بار، صربستان و مونته‌نگرو

اين راه‌آهن زيبا پايتخت صربستان را به بندر ساحلي بار در مونته‌نگرو متصل مي‌كند. قطار يك مسافت 476 كيلومتري را طي كرده و بر سر راه خود از 250 تونل و بيش از 400 پل نيز عبور مي‌كند، بنابراين در مسير اصلا حوصله‌تان سر نمي‌رود!

قيمت بليت:  18 پوند براي هر بزرگسال

(تصاوير) 10 سفر رويايي با قطار


فيانارانتسوا به ماناكارا، ماداگاسكار

اين قطار مسافران خود را از ميان جنگل‌هاي انبوه حاره‌اي در جنوب شرق جزيره انتقال مي‌دهد. مسيري كه در دهه 1920 ميلادي ساخته شد. البته اصلا سوار قطار مجللي نخواهيد شد، زيرا قدمت برخي از واگن‌ها به اواخر قرن نوزده ميلادي برمي‌گردد. اما با حركت مارپيچي اين قطار، شما مي‌توانيد به اين قسمت از ماداگاسكار نيز آشنا شويد. اگر گفته مي‌شود مارپيچ، منظور دقيقا مارپيچ است، زيرا 12 ساعت طول مي‌كشد تا مسافت 160 كيلومتري را طي كند.

قيمت بليت: 6 پوند براي درجه يك

(تصاوير) 10 سفر رويايي با قطار
 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.