سي و سه پل

نيازمندي ها

سي و سه پل

۷۰ بازديد

سي و سه پل يكي از بي همتا ترين آثار تاريخي اصفهان است كه بدون شك با ياد آوري نام اين استان قدمتي، اولين چيزي كه در ذهن همه ما نقش مي بندد تصويري از اين پل است. فرقي هم نمي كند كه آن را از نزديك ديده باشيم يا فقط در فيلم ها و عكس ها! 

زيرا اين بناي تاريخي مانند يك نماد  معروف از اصفهان است. البته در اين شهر جاذبه ها و اماكن تاريخي بسياري وجود دارد كه در صنعت گردشگري تاثير زيادي گذاشته اند. به طور كلي اصفهان يكي از اصلي ترين مقاصد گردشگري مي باشد كه هر ايراني و يا توريست خارجي با اندكي تحقيق تصميم مي گيرد كه به آن سفر كند و از همين رو اصفهان كه به قول اين مثل معروف همچون نصفي از جهان است، سالانه ميزبان گردشگران خارجي و داخلي بسياري مي باشد كه با تهيه بليط هواپيما اصفهان به اين شهر سفر مي كنند. در ادامه با ما همراه باشيد تا شما را با اين پل كه شاهكاري  به يادگار مانده از دوران حكومتي شاه عباس اول است، بيشتر آشنا كنيم.

درباره سي و سه پل

درباره

سي و سه پل كه در گذشته  با نام پل الله وردي خان معروف بود يكي از بهترين جاذبه هاي گردشگري اصفهان است كه هنوز بسياري از ساكنين قديمي و افراد مسن اين شهر آن را پل الله وردي خان مي خوانند! طول اين پل حدود 295 متر مي باشد و بر روي رودي به نام زاينده رود استوار شده است. زاينده رود هم مانند اين پل محبوبيت خاصي دارد، هرچند كه متاسفانه در طي اين سال ها به خشكي افتاده و آب آن روز به روز كمتر مي شود اما هنوز هم زيبايي هاي خاص خودش را داشته و جلوه اي بي نظير دارد. اين پل به دستور شخصي به نام الله وردي خان بر روي زاينده رود احداث شد و به همين دليل هم تا سال هاي زيادي نام او بر روي آن باقي ماند!

https://mrbilit.com/mag/si-o-se-pol-bridge/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.