چگونه بدون مدرك، كار پيدا كنيم؟

۹۵ بازديد

اجازه ندهيد كه نداشتن مدرك تحصيلي مانع پيشرفت شغلي شما شود. اين توصيه ها را دنبال كنيد تا نسبت به رقبا متمايز شويد و به كارفرمايان نشان دهيد كه چه ارزشي به آن ها اضافه خواهيد كرد.

 

نكاتي براي پيدا كردن كار, پيدا كردن كار بدون مدرك

 از پيش تحقيق كنيد تا بفهميد كه شركت مورد نظر چه چيزهايي نياز دارد

 

شركت ها احتياج به افراد دارند، نه كلكسيوني از مدارك. علي رغم اين حقيقت واضح، بسياري از افراد كه مي توانند كانديدايي عالي براي موقعيت هاي شغلي باشند، براي پوزيشن هايي كه در آگهي آن ها نيازمندي هاي تحصيلي ذكر شده و اين افراد فاقد اين نيازمندي ها هستند درخواست نمي دهند؛ حتي با اينكه تجربيات و مهارت هايشان آن ها را تبديل به فردي ايده آل براي آن شغل كرده است.

 

اگر مدرك تحصيلي مورد نياز را نداريد، با اين ترفند‌ها شغل مورد نظرتان را بدست آوريد

اين پديده در برخي از صنايع آشكارتر از بقيه است. بر اساس مطالعه اي در مدرسه كسب و كار هاروارد، در حالي كه 67 درصد آگهي هاي شغلي سرپرست توليد در سال 2015 داشتن مدرك را الزامي ذكر كرده بود، تنها 16 درصد افراد استخدام شده در آن پوزيشن ها از دانشكده فارغ التحصيل شده بودند.

 

اين نوع آمار و ارقام تفاوت بين چيزي كه شركت ها فكر مي كنند نياز دارند و چيزي كه واقعاً نياز دارند را نشان مي دهد. حقيقت اين است كه كانديداهاي فاقد مدرك دانشگاهي مي توانند كارها را به خوبي افرادي كه مدرك دانشگاهي دارند، انجام دهند. در برنامه آموزشي 20 هفته اي كه براي آماده سازي كانديداهاي شغلي براي پوزيشن هايي در توسعه نرم افزار برگزار شد، هيچ تفاوتي بين افراد داراك مدرك Ph.D و افراد داراي مدارك پايه اي تر در نرخ تكميل دوره ديده نشد. تجارب به دست آمده نشان مي دهد كه با اينكه داشتن مدرك در برخه زمينه هاي كاري مي تواند مفيد باشد، ولي نشانه قابل اعتمادي مبني بر توانايي فرد در انجام درست كار نيست.

 

متأسفانه، مدارك دانشگاهي باعث مي شود كه تعداد زياد درخواست هاي شغلي را بتوان به راحتي كمتر كرد، بنابراين كانديداها در يك بازار شغلي رقابتي بايد ياد بگيرند كه چگونه خود را از سايرين متمايز نشان دهند. با دنبال كردن اين چهار توصيه، افراد فاقد مدارك دانشگاهي مي توانند ارزش خود را به كارفرمايان بالقوه نشان دهند.

 

1. خارج از نيازمندي هاي شغل فكر كنيد.

اگر رزومه شما فاقد نيازمندي هاي تحصيلي است، به صورت خلاقانه در مورد شيوه هاي ديگري براي متمايز نشان دادن خودتان فكر كنيد. سبدي (پورتفوليو) از نمونه كارهايتان ارائه دهيد تا مهارت هاي قابل عرضه خود را نشان دهيد. اين پورتفوليو مي تواند شامل وبسايت شخصي، نمونه مقالات، پروژه هاي كدنويسي، پادكست ها، يا هر چيز ديگري باشد كه نشان دهنده انگيزه، شور و اشتياق و پشتكار شما باشد.

 

ديدن پروفايل هاي جذاب لينكدين كه شامل جزئيات زيادي است، مي تواند براي كارفرمايان خوشايند باشد. تقويت كننده هاي نه چندان رايج رزومه مثل اين ها ديدي تازه به مجموعه مهارت هاي شما فراهم مي كند كه در غير اين صورت كارفرمايان از آن ها باخبر نبودند. با ارائه محتوايي كه اعتبار شما را تأييد مي كند، مي توانيد كارفرمايان بالقوه را قانع كنيد كه فقدان مدرك دانشگاهي شما را ناديده بگيرند و ارزش اثبات شده اي كه شما ارائه مي دهيد را لحاظ كنند.

 

2. نقاط رنج شركت را درك كنيد.

اگر همه چيز در اين شركت به خوبي پيش مي رفت، مديران استخدامي نيازي به استخدام فرد جديدي نمي ديدند. از پيش تحقيق كنيد تا بفهميد كه شركت مورد نظر چه چيزهايي نياز دارد، و بعد راهكارهايي احتمالي براي مشكلاتي كه اين پوزيشن شغلي قرار است حل كند ارائه دهيد.

 

بعضي وقت ها، اين بدان معني است كه مشكلي را حل كنيد كه شركت نمي دانست چنين مشكلي دارد. اگر داراي تجربه در زمينه اي هستيد شركت فاقد آن است، فرصت هايي براي بردهاي آسان را ذكر كنيد. زماني كه در جلسه مصاحبه حضور داريد، سؤالاتي هدف دار مطرح كنيد كه نشان دهد نه تنها شما نقاط رنج شركت را درك مي كنيد بلكه مي دانيد راهكارهاي بالقوه چه چيزهايي است و چگونه مي توان آن ها را به صورت موفقيت آميز اجرا كرد.

 

با تمركز روي مشكل و طوفان فكري در مورد راهكارها، مي توانيد به مدير استخدامي نشان دهيد كه چگونه از پس مشكلات بر مي آييد و اثبات كنيد كه شما فرد مناسب براي شغل مورد نظر هستيد.

 

3. توانايي ياد گرفتن را نشان دهيد.

 

شركت ها به افرادي احتياج دارند كه مسائل را از همان روز اول بدانند و مهارت هاي خود را در روز 30، روز 90 و روز 365 بهبود دهند.

 

اغلب مديران، افراد را بيشتر به خاطر شخصيت و ذهنيت رشدشان استخدام مي كنند، نه فقط مجموعه مهارت هاي خاص آن ها. كنجكاوي، شور و اشتياق و عشق به يادگيري در كنار هم مي تواند مهم تر از تجربيات قبلي يك فرد باشد.

 

در مورد شركت تحقيق كنيد و گرايش هاي موجود در آن صنعت را پيش از اينكه براي شغل درخواست دهيد لحاظ كنيد. به خوانندگان رزومه خود نشان دهيد كه براي يادگيري در مورد شغل مورد نظر زمان گذاشته ايد، و همانطور كه فرايند درخواست شغل ادامه پيدا مي كند، بيشتر و بيشتر در مورد شركت و پوزيشن مورد نظر ياد بگيريد.

 

4. شبكه اي در صنعت مورد نظر براي خود ايجاد كنيد.

اول بفهميد كه كجا مي خواهيد برويد، و بعد با افرادي كه از قبل آنجا هستند آشنا شويد. حتي ارتباطي مختصر با كسي كه در شركت هدف شما كار مي كند مي تواند بين دور انداخته شدن رزومه و دعوت به مصاحبه تفاوت ايجاد كند.

 

در رويدادهاي شبكه سازي، دورهمي ها، كارگاه هاي رشد حرفه اي و ديگر رويدادهايي حضور پيدا كنيد كه رهبران صنعت در آن ها حضور پيدا مي كنند. در لينكدين و ديگر پلتفرم هاي شبكه هاي اجتماعي فعال باشيد و توجه افراد را جلب كنيد تا زماني كه قرار است موقعيت شغلي مرتبطي پر شود، شما را به خاطر آورند (فراموش نكنيد كه پروفايل خود را دقيق و به روز نگه داريد).

 

مدارك دانشگاهي به تنهايي نمي تواند اشتياق، انگيزه و تمايل به رشد را در بر بگيرد. كمپاني ها براي يادگيرنده هاي دائمي كه علاقه به رشد حرفه اي را نشان دهند، ارزش قائل هستند. از چالش ها به عنوان راهي هيجان انگيز براي اثبات خود استفاده كنيد، تا به كارفرمايان بالقوه نشان دهيد كه شما همان فرد راهكارمحوري هستيد كه آن ها منتظرش بودند.

 

حتي اگر از حداقل مدرك يا تجربه مورد نياز برخوردار نيستيد، باز هم مي توانيد به شغل رويايي خود دست پيدا كنيد. حالا كه شما مي توانيد هر چيزي را به صورت آنلاين ياد بگيريد، ارزش مدرك دانشگاهي در مقابل مهارت هاي اثبات شده و تمايل به رشد در حال كاهش است. اجازه ندهيد كه فقدان مدرك دانشگاهي جلوي پيشرفت حرفه اي شما را بگيرد؛ اين توصيه ها را دنبال كنيد تا نسبت به بقيه تمايز پيدا كنيد و به كارفرمايان نشان دهيد كه چه چيزي براي ارائه كردن داريد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.